fredag 20 januari 2012


Så var det Fredag igen och veckan hade tagit slut...Fredagar är helt makalöst underbara om man är på den lediga sidan, en slappar dag som man får knata runt i myspys kläder, pilla i naveln & bara vara och hur lovely är inte det..Ledig till på Tisdag & bara mys på schemat + en del aktiviteter som bio och skridskor om det inte blir för kallt..Vi brukar alltid börja Fredagskvällarna med en tripp till Videobutiken köpa gott & ta hem ett gäng nya rullar, ingen olaglig nedladdning här inte jag gillar känslan av att gå runt & leta på den ultimata rullen som ger en stunds tillfällig njutning eller ibland tvärtom...


Har funderat på en sak jag & min syster är nog ganska lika vad det gäller överlevnad, om vi hamnar hamnar i en livskris stannar vi upp en stund för att må skit men sen borstar vi av oss & går vidare i livet en aningen mer kantstött men vi reser oss upp och går vidare..Vi försöker se det fina ist för det dåliga...En del verkar inte gilla att man försöker se positivt på tillvaron ist för att bara ogilla allt och vara negativ, varför? avund eller bara för att de ogillar personen så det sticker lite xtra i ögonen på dem att man känner sig tillfreds med livet. Om jag uttrycker mig positivt i skrift eller verbalt så menar jag det helhjärtat, jag älskar livet & min familj visst har vi ups & downs som alla andra men vi löser kriser med prat ist för att skita i allt och ge upp vilket jag är oerhört stolt över...Jag trivs med att vara positiv och lycklig, är jag på dåligt humör så FÖRSÖKER jag leta efter det enda lilla fina jag kan hitta där och då för att få mitt humör att vända...jag försöker se det vackra runt omkring mig ist för det grå..Jag tror helt och fullt på att det man sänder ut får man tillbaka, negativitet föder negativitet och tvärtom...när allt känns som det går åt helvete eller man har otur får man skylla sig själv man får tillbaka det man själv sänder ut.....är man snäll, omtänksam och allmänt positiv såklart studsar det tillbaka...Jag tänker fortsätta vara den jag är, jag har kämpat för att hitta till det här stället och är så jäkla stolt över mig själv att jag hittade vägen bort från de gamla negativa repiga skivorna som spelade upp "tycka synd om mig själv" på repeat i skallen...nu spelas det upp fina vackra tankar om mig själv även om jag många dagar inte tror på orden som spelas upp så får de fortsätta tills jag är 100% där...ha en underbar Fredag*

Inga kommentarer: