onsdag 4 januari 2012

Har börjat läsa en ny bok som jag har stora förväntningar på: The Secret-Kraften..

Utdrag:
"Du föddes inte för att kämpa. Du föddes inte för att leva ett liv där glädjefulla ögonblick är sällsynta företeelser. Du föddes inte för att slita och arbeta 5 dagar i veckan med bara korta stunder glädje på helgerna. Du föddes inte med begränsad energi och känna dig utmattad i slutet av varje dag. Du föddes inte för att oroa dig eller vara rädd. Du föddes inte för att lida. Vad är då syftet med ditt liv? Det är meningen att du ska uppleva livet till fullo och ha allt du önskar och samtidigt vara fylld av glädje, hälsa , vitalitet. entusiasm och kärlek, för det är ett fantastiskt liv. Dina drömmars liv, det du drömmer om att vara, göra eller ha, har alltid legat närmare dig än du vetat, för kraften till allt du vill ha finns inom dig".

Vem vill inte vakna upp varje morgon med ett leende på läpparna och vara sprudlande glad, ha förväntningar på dagen som kommer att vara full av fantastiska saker. Vi ska kunna skratta och vara uppfyllda med glädje. Allt det vi vill ha eller göra det är det meningen att vi ska ha/göra, vill du resa RES, vill du skriva böcker SKRIV, vill du lära dig ett nytt språk, spela gitarr eller bli artist gör det för det är meningen att du ska göra det. Det man älskar eller önskar sig är meningen med livet, ellerhur!!!

Visst ska vi ha problem, hinder och utmaningar i livet men bara för att växa och utvecklas för att sedan besegra dem med vår kunskap. Jag är super taggad och hoppas att jag ska lära mig nått för att förverkliga det jag älskar för i ärlighetens namn är jag sååååå trött på alla måsten som suger musten i mig nu vill jag göra saker som ger mig glädje...lägger mig på soffan och kastar mig in i böckernas underbara värld...see ya*

Inga kommentarer: