söndag 21 oktober 2012

Höstdepp & mys

Kalasat i dagarna 2 nu åker resten av socker snusket i soperna. Idag fick jag kämpa mig upp & klistra på låtsas leendet trots att jag bara vill dra täcket över huvudet & skita i allt, dagen blev så härlig trots den deppiga starten. Jag har mysit runt & fixat i trädgården, krattat löv & sånt man måste göra när man satt  sig i hus, jag är alltid sist på gatan & har inga gröna fingrar för fem öre, kratta  & plantera lite ljung/ blommor är väl det närmsta "huslig" på utsidan av kåken jag kommer. Alla träd växer hej vilt & gräsmattan är en halvmeter ;) Jag gillar mer att vara på insidan av huset,  puffa lite på alla kuddarna & tända doftljus ;)

Nu har jag målat klart min tredje tavla :) Äntligen har jag hittat min ventil, hade jag inte fått ur mig min kreativitet hade jag exploderat, jag vill bara måla hela dagarna men såklart kommer en massa trista saker som jobb i vägen. Nu på kvällen påbörjade jag 2 till det känns så befriande & jag känner mig lycklig i själen varje gång jag skapar, så  TACKSAM ...

Vi avslutade med mys i soffan & film, godis råkade hamna i magen trots att det var Söndag guuu så hemskt, men gött..så tacksam över denna familje  helg som värmer mamma hjärtat, nu kanske det finns ork att jobba 1 vecka till...nästa helg blir det en weekend i Stockholm utan barn så det var skönt med en myshelg...nu ZzzZ pözz..

Inga kommentarer: