söndag 14 oktober 2012

Förväntningar...

Vad svårt det är att leva upp till någon annans förväntningar och vad svårt att vara den med alla förväntningar som aldrig blir så som man vill.

Jag målar ofta upp en bild av hur mina möten med andra människor ska vara/ bli och när det inte blir bra blir det fel eller tvärtom när man tror att det ska bli mindre bra & det blir toppen blir man så glad &  överraskad.

Te.x igår jobbade jag 9-20 kommer hem gör pizza  som jag till slut äter ensam, 2 ungar på övervåningen som bara måste spela klart Fifa och karln som fastnat framför hårdrocksmarathon....jaha det var den mys kvällen, DÄR hade jag kunnat krypit upp med en bra bok men inte då satt där med mina STORA förväntningar & va lite putt :)

Klart man blir besviken & ledsen att det inte nådde upp till ens egna högt uppsatta mål.. Tror att vi alla till och från gör så utan att vi tänker på det. Så nu ska jag FÖRSÖKA se fram emot resans mål men inte över innehållet det får bli en överraskning :)))

Inga kommentarer: