tisdag 16 mars 2010


Vi är ofta inte medvetna om våra negativa tankar, de snurrar på i våra huvuden som en gammal skiva. Jag har bestämt mig för att mata mitt inre med affirmationer. När jag står framför spegeln på morgonen ska jag boosta mig själv ist för att se allt negativt och fokusera på bra saker , mata min själ med inspirerande tankar som får mig att att verkligen älska mig själv och må bra. En affirmation är helt enkelt något som vi matar oss själv med i vårt inre. En tanke om oss själv och andra, som vi laddar med en känsla. Jag är fokuserad på en positiv sinnestämning.


Om man ger sina negativa tankar näring & tillåtelse att finnas i ens liv desto starkare blir de. Såklart måste vi ta kontroll och skapa en bättre tillvaro för oss själva , låt inte de negativa tankarna styra ditt liv även om du tycker att de är sanna. Hitta dina egna positiva tankar som du rabblar för dig själv, till slut smälter de in i ditt inre. De ska vara korta och exakta affirmationer som beskriver det du önskar på ett sätt som om det du önskat redan var uppnått.


Försök att inte använda negativa ord , om du är irriterad på en arbetskamrat ska du inte fokusera på att du inte ska irritera dig på den personen utan tänk ist att din relation till arbetskamraten är fin och harmonisk. Kanske du tänker att den här gången ska jag inte misslyckas, egentligenska man tänka att man lyckas med allt man tar sig för.


Uprepa om och om igen eftersom det är nya tankar som måste präntas in .Snart börjar man känna igen dem och man förändrar sin attityd till sig själv, kroppen ,andra människor och såklart livet. Nu ska jag rabbla mina egna små ord och har inte tid att sitta här,,tjolahoo..ha en underbar dag i solen.




Det känns bra och det kommer att gå bra idag.

Jag accepterar mig själv till fullo här och nu.

Jag älskar mig själv helt precis som jag är.

Jag accepterar alla mina känslor som en del av mig.

Jag skapar nu mitt liv exakt som jag önskar det.

Jag accepterar mig själv till fullo här och nu.

Det är rätt för mig att ha roligt och njuta av livet.

Jag tycker om saker som får mig att känna mig bra.

Jag är glad att jag föddes och jag älskar att leva.

Jag lär mig nu av alla mina relationer.

Jag njuter till fullo av mitt liv.

Jag mår bättre och bättre.

Jag litar på mig själv.

Jag sover utmärkt.

Jag är glad och lycklig.

Jag är kreativ.

Jag älskar mig själv.

Inga kommentarer: