tisdag 30 mars 2010


Klockan är 19.11 och det är fortfarande ljust ute så underbart härligt. Min sommarklocka har börjat ticka, conversen har kommit fram ur garderoben, man frestas i varenda affär att köpa färgglada sommarkläder, ljuset har hittat till gamla Svedala igen, ja det börjar banne mig likna vår.
På senare år har jag fått sommar ångest ,sommaren består inte av många härliga dagar de flyger förbi i ett nafs. När man var liten så kändes sommaren som en evighet. Som vuxen måste man ha ansvar, man ska jobba, mata, klä, städa bla bla. När vi var små så kunde vi lajja runt hela dagarna och bara vara, saknar det ibland när allt ligger på en. Man får ju tillbaka det när man blir panchis men inte samma sak när man har en trött och tung kropp att leka runt : ))
Nu tänker jag leva i nuet och intala mig själv att sommaren är härlig (även om det regnar) och så ska jag fylla den med roliga minnen & händelser...... : ))

Inga kommentarer: