torsdag 18 mars 2010

Härliga ord...


Har ni tänkt på vad härliga ord det finns. En del smakar så himla gott i munnen.


Maräng

Mums-mums

Rulltårta

Vattenpuss

Skumbad

Papiljotter


Visst är det härligt att se fram emot nått nytt & spännande, jag hoppas att det blir något av mina finurliga små hemligheter. Jag håller tummarna & proppar mig full med modighet.
På Lördag ska jag baka Mumsmums, man stansar ut runda bottnar av Smörgåsrån, gör en gelatinsmet och doppar dem i choklad & hoppas på smaskiga mumsiga sockerkickar : )
4,5 dl strösocker
0,5 dl florsocker
1 äggvita
1 msk gelatinpulver (lägg det i de kokande vattnet)
1,5 dl vatten
smögåsrån(ta ut runda bottnar)
Tips!! Spritsa ut smeten så den blir så där toppig & härlig som de riktiga mums-mumsen och låt de stå tills de stelnar sen doppa dem i choklad.

Inga kommentarer: