torsdag 1 september 2011




Efter x antal sömnlösa nätter och med hjärtat i halsgropen, de ska bygga en heldrös med fastigheter(både villor, lägenheter) där jag bor i skogen. När jag såg planerna höll jag på att svimma!!! Jag hade hoppats in i det sista att det inte skulle bli av, de ska komma & skövla upp skogen för oss & smacka upp kanske upp till 1700 hushåll om vi har otur...

Vårt hus byggdes av mormor och morfar sen tog mamma och pappa över till sist jag, jag har bott här sen 2003. Jag hade en helt otrolig barndom få förunnat. I skogen finns våra kojor kvar än , åkrarna vi stövlade runt i & fastnade så foten hamnade i leran, hästar & hagar ja en härlig Bullerbykänsla över det hela!!!

Jag har vetat sen barnsben att jag ville bo här, jag ville ge mina barn den uppväxt jag fått MEN sen kom kommunen
med sina planer...vad de inte fattar att den genuina bullerbykänslan är för alltid borta när de skövlar sönder vår härliga miljö. Min fasa är att bo på ett överbefolkat ställe med massor av människor, det är därför jag valde det här lugn & ro NO MORE!!!

Mitt hjärta säger flytta kan inte bo kvar när det fina försvinner, känns som min trygghet, hem, framtid och förflutna är på väg bort... Vem ska jag vara arg på som förstör det jag uppskattar mest, vem ska jag skylla tårarna på som rinner..jag är inte dummare än att förstå att kommunen skiter i vad de boende känner, de till och med använde ordet förlorare= oss det finns alltid förlorare...

Domnarvets skola är överfull, var ska ungarna gå ska det byggas en ny skola?? Har tappat lusten känner mig ledsen i hjärtat..förlorare det är jag och mina barn..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vår buller by kommer bara vara ett minne blott.Ska ta mej fan byggas på minsta skogs dunge snart. inte alls trevligt eller mysigt detta, är ju inte en stor stad med trängsel och hade jag velat ha trängsel så finns ju alltid stockholm och de större ställena att välja. Nä komunen tänker inte till riktigt vi behöver natur för att må bra och alla samhällen som är trevliga och mysiga ska förstöras bara pengarpengar pengar. Hoppas dom backar nu när räntor och böreser och annat bara går bakåt. Inget ont som har något gott med sej. Håller tummar och tår på att detta går i stöpet snarast och bara blir ett par stugor. Kram från sanna.

Viveka sa...

Nej och åter nej...dom får inte. Vårat vackra älskade Barkargärde. Kommer så väl ihåg alla platser du skrev om och fylldes med kärlek. När vi var mindre hotade dom med att bygga en väg tvärs över våra hus för att Faluvägen skulle bli ny. Och nu detta.Håller tummar och tår att dom tar sitt förnuft till fånga. Älskade fina Bullerbyn

lena sa...

Kan inte annat än hålla med, men minnena kan de aldrig ta från mig hur mycket de än försöker...puss & kram fina flickorna & kärlek <3