lördag 29 januari 2011




Jag älskar att läsa men tyvärr så har jag aldrig tid. Jag prioriterar fel, har vetat om det ett tag men har inte orkat göra nått åt det. Jag vet vad jag vill men varför är det så svårt att hitta fram till det som är bäst för mig. Människor runt mig som tycker och tänker har åsikter hit och dit.....jag måste lyssna på mig själv, bara jag som vet.

Idag tog jag mig tid att läsa. Elizabeth Gilberts lyckan, kärleken och meningen med livet, har börjat på den minst 4 ggr så nu är det väl dax att fullfölja mitt intresse till sista sidan, den fångade mig på en gång. Något som direkt fick mitt intresse var 4 fötter på marken.....grönska istället för huvud......se världen med hjärtat....för att finna balansen man önskar måste man stå med fötterna lika stadigt på marken som om du hade 4 ben istället för 2. Man måste sluta betrakta världen med huvudet, du måste se den med hjärtat istället. Då förstår man världens gudomlighet.....vackert att se världen med hjärtat ist för huvudet, borde fler göra för att se det vackra och inte bli distraherade av huvudets tokerier.....mer hjärtetänk till folket...puss på pannan nu ska jag drömma vackert....

Inga kommentarer: