tisdag 18 januari 2011





Insomnia is in the house, fullmånen slår till igen!!! Ibland har jag svårt att sova i några dagar innan oxå, som nu...

Min teori är att jag varit häxa i nått av mina tidigare liv, har lite hokus pokus i min kropp som vill ut. Häxor var bara några missförstådda damer som kunde göra underverk med sitt hokus pokus, tyvärr blev de brända på bål pga hatiska/rädda krakar som kände sig hotade (MÄN?). Ja dä ä väl bara att gilla läget & se ut som en zombie ett tag , men utan lust att döda eller tröttheten kan ju få hjärnan att slå över moahhhh...to be continued...peace...

Häxa
Från Wikipedia

En häxa är en person som tros ha övernaturliga, magiska krafter. Magi existerar i varierande grad i olika trossystem runt om i världen. I västvärlden var en häxa i folktron en trollkunnig kvinna. Till sin hjälp hade de bl. a. en trollstav och lämplig trollformel. Enligt tron kunde en häxa få kor att sina, ge missväxt, kasta besvärjelser, förvandlas till djur och bota. Under vissa perioder såg samhället/kyrkan häxor som ett hot. I dessa tidsperioder förföljdes häxor, så kallad häxjakt. Det kunde även handla om så kallade kloka gummor . En klok gumma ansågs kunna hjälpa och bota de sjuka....WORD..

Inga kommentarer: