lördag 18 december 2010


Jag är ute på en resa och det är en fantastiskt underbart härlig resa inom mig själv. Jag har länge vantrivts i mitt skal, vet i mitt hjärta att det måste finnas mer, meningen med livet!!! Den här inre resan vet jag kommer förändra mig för alltid men till det bättre, jag vet inte när jag är framme eller hur lång tid det tar men jag har inte bråttom.

Jag läser en bok just nu som är som klippt och skuren för mig , känns som den är skriven till mig : ) Eat pray love av Melissa Gilbert, svenska titeln är Lyckan, Kärleken och meningen med livet.Den har nyss spelats in med Julia Roberts i huvudrollen så ett måste för mig att se!!!

I boken står det att för att finna balansen man önskar måste man stå med fötterna lika stadigt på marken som om man hade 4 ben ist för 2. Då kan man stanna i världen. Men man måste sluta betrakta världen med huvudet. Man måste se den med hjärtat ist, underbart!!!!

Ha en underbar Lördag alla underbara varelser för det tänker jag ha, kärlek!!!

Inga kommentarer: