söndag 6 februari 2011



I dagens Aftonblad var det en artikel om att vi svenskar så gärna vill ge sken av att allt är ok när vi hamnar i pinsamheter. Ramlar vi är det första vi tänker på SÅG någon mig sen reser man sig upp och låtsas som ingenting, fastän man har skitont. Är man först i kassan med en kö bakom sig är det skitjobbigt om det blir kortkrångel. Egentligen borde vi bli skrika av smärta när vi halkar, svära över bank helvetet för att kortet inte funkar MEN vi vill helst bara bli osynliga och låtsas som ingenting. Men är det typiskt svenskt ? Ja jag är då sån iaf, hatar att ramla och kollar runt om nån ser mig när jag vill skrika ut min smärta , tydligen vår flockdjursmentalitet som gör att vi reagerar så eftersom vi upplever att vi kan riskera vår status i gruppen. Men typiskt svenskt nä det tror jag inte.

2 kommentarer:

Viveka sa...

Haha...jag minns när jag gick bakom en kontainer på stan och ramlade bakom den, vet att mina ben stack ut liksom ...då kom en farbror och fråga mig hur det gått för han såg bara benen fara upp i luften...och jag bara det gick bra..hoppade upp och som inget hänt... men fan vad ont det gjorde.. Men nu när man tänker efter hade jag nog bara velat ligga kvar och asgarvat hur dumt det måste sett ut. Älskar dig fina du och goa dej.

lena sa...

Haha söting : ) syrran gick med händerna i fickan & ramlade handlöst frammåt, bonk rätt i backen skyndade sig upp hehe ONT som fasiken..love dig darling <3