torsdag 20 september 2012

Piggelin drink & glutenfritt bröd :)

Min piggelin drink numero 1, love it . Blåbär, hallon, spenat, rödbeta, banan som mixas i ekologisk juice !!!! Man behöver energiboosta sig....Det pratas om att frukt ska va dåligt pga fruktsockret men jag håller inte riktigt med . Jag tror nämligen att det är livs viktigt att få i sig för att vår kropp ska må bra.

Jag har en toppen intuition & man kan säga att jag får till mig från min kropp vad som är bra för mig. Jag går på känsla & lyssnar in vad min kropp vill ha. Choklad är GOTT och inte alls farligt i mindre mängder, dess antioxidanter är så välgörande :) Så jag har alltid mörk choklad i väskan, alltid redo ;)

Jag älskar grädde, yoghurt , varm choklad, ost och smaskiga mackor men beslutade att ta bort mjöl (alla sädesslag), socker & mjölkprodukter ur min kost. Har aldrig mått så bra som då, nu fuskar jag med socker nån enstaka gång, värre är det med mjölkprodukter , går ganska bra men känner mig inte helt nöjd  :-\ så borde avstå...men kroppen visar tydligt att jag får brist genom vita prickar på naglarna så lite ost på de (glutenfria ) mackorna fixar det sig :)

Har ett eget ihop knåpat toppen recept på glutenfria scones :

3 1/2 dl mix (Sempers finmix den utan  vetestärkelse)

2 tsk bakpulver

50 g margarin

1 1/2 dl mjölk eller fil (har prövat både vanlig, ris & havre alla funkade men bäst var vanlig.

Blanda ihop till en najsig  deg. Dela i 2 delar & platta ut till ca 12-15 cm, nagga & skåra ett  kryss. 250 ca 10 min.

För mig som är mack tokig & gärna vill sitta med mitt te i favvomuggen på kvällarna & tugga är det så lovely . På med mardelad & ost , smaskigt :)


Inga kommentarer: